Vibrotréning, az igazán hatásos edzésmódszer

Befagyasztjuk fájdalmát! Teljestest-hidegterápia -110°C-on

Magyar termék nagydíj
Bejelentkezés telefonon: 061-422-0841
Bejelentkezés telefonon: 061-422-0841

Vibrotréning, az igazán hatásos edzésmódszer

A teljestest vibráció nagyon népszerű, új edzésfajta és terápiás módszer hazánkban, ami most már a Teljestest Hidegterápiás Központban is elérhető!

Vibrotréning történelem

Az 1980-as években, a moszkvai olimpiára való felkészülés alatt a Szovjetunióból származó Nazarov professzor olyan lehetőségeket keresett, amelyekkel az olimpián résztvevő tornászok kihozhatták magukból a maximumot. Rájött, hogy a vibrációval végzett tréningek növelik az sportoló erejét, a nyújtó gyakorlatok pedig sokkal jobban elősegítik a flexibilitást, mint amikor a hétköznapi módszerekkel végzik el a feladatokat.

Miben más a vibrotréning?

  1. Míg a hagyományos erőnléti edzéseknél az izomerő növekedése gyakran együtt jár az izmok rövidülésével, addig a vibráció hatására az izmok megnyúlnak és kiváltódik az izmokban a  “tudatalatti” feszítőreflex. Így nem történik izomrövidülés.
  2. Míg egy hagyományos edzés az izomrostoknak csak a 40%-át edzi, addig a teljestest vibrációs edzéssel ez a 100%-ot is elérheti.
  3. Kedvező hatással van az izmokra, ínakra, ízületekre, csontszövetre, idegrendszerre, hormonháztartásra és az egyensúlyra is.

A vibrotréning alapjai

  • A vibrotréner pad vertikális irányú rezgéseket bocsát ki. Ezen a platnin különböző testhelyzetet lehet felvenni (ülő, hason fekvő, álló, térdelő és alkar támasz poziciót).
  • Az edzéstervének megfelelően a tréner 20-60Hz közötti rezgéstartományból választja ki a személy számára a legmegfelelőbb gyakorlatsort. A Hz adja meg, hogy egy másodpercen belül az adott izomcsoport mennyiszer húzódjon össze. Pl.: 20Hz egy másodperc alatt 20 alkalommal húzódik össze az izom.
  • Egy edzés 25-30 percig tart, ez kb. 25 gyakorlat elvégzését jelenti a megfelelő pihenő időkkel.
  • A tornához szükséges felszerelés: zokni, kényelmes tornára alkalmas ruhanemű, kisebb törölköző.

Hogyan épül fel egy vibrotréning edzés?

  • Az első alkalommal legalább 50 perces elfoglaltsággal kell számolni. Az összes többi vibrotréning edzés maximum 30 percet vesz igénybe.
  • Kezdéskor egy kérdőív segítségével felvesszük az anamnézist, amiben kizárjuk az esetleg felmerülő kontraindikációkat.
  • Amennyiben mindent rendben találunk, a páciens a kényelmes tornafelszerelés és zokni használatával elkezdheti a céljának megfelelő személyre szabott edzéstervét személyi edző jelenlétében.
  • A személyre szabott edzéstervet az edző egy chipkártyára írja, aminek a segítségével a gépbe helyezve 3D- digitális edző is mutatja a feladatokat, illetve a későbbiekben a páciens fizikai állapotát és fejlődésének folyamatát is nyomon lehet követni.
  • Egy edzés során maximum 24 gyakorlatot végzünk pihenőidővel együtt.
  • Amennyiben a feladatok egy idő múlva már nem lesznek elég hatékonyak, akkor változtatunk az edzésterven.

Hány alkalomra van szükség, hogy a vibrotréninggel elérjük a célunkat?

  • Ez függ attól is, hogy mire, mi célból akarjuk használni. Pl. ha fogyni szeretnénk, akkor türelmesnek kell lennünk, mert ha hosszú időbe telt, míg felszedtük a nem kívánt kílókat, akkor több időre lesz szükségünk, mintha rövid idő alatt rakódott volna ránk a felesleg. Türelmesnek kell lennünk mindenképpen
  • Ahhoz, hogy a változás szemmel láthatóvá váljon, mindenféleképpen minimum 10 alkalmat javaslunk.
  • Amilyen fontos az edzés, ugyanolyan fontos a pihenő idő is, tehát egy aktív napot kövessen mindig egy pihenő nap, hogy az izmaink, a szervezetünk tudjon regenerálódni.

Amennyiben valaki egy hónapon keresztül, heti 3 alkalommal alkalmazza ezt az edzésmódszert és figyel a megfelelő folyadék bevitelre, úgy garantált, hogy egy ruhamérettel kisebbet fog majd viselni a következő hónapban.

Kik használhatják a vibrotréninget?

Kortól és nemtől függetlenül bárki használhatja, már 9 éves kortól, ha semmiféle kontraindikáció nem akadályozza.

Kik nem használhatják a vibrotréninget?

Mint pl.: terhesség, epilepszia, súlyos cukorbetegség, epekő vagy vesekő, szív-érrendszeri betegség, szintetikus implantátum (pacemaker vagy IUD), bármilyen daganat esetén, közelmúltban kialakult trombózis vagy trombózisos zavar, friss sebek vagy mostanában valami gyulladás esetén, erős migrén, jóindulatú szédülési rohamok, akut gyulladás vagy fertőzés, akut ízületi probléma (artrózis vagy reumás artritisz).

Jótékony hatásai a vibrotréningnek

  • Serkenti a perifériás vérkeringést 100-150%-kal, így a salakanyagok gyorsabban tudnak kiürülni a szervezetből.
  • Neuromuszkuláris pozitív hatása: egyszerre több izomrostot tud aktiválni, így rövid idő alatt gyors eredmény érhető el egyszerre több testrészen.
  • Csontsűrűség növelő, csontritkulást megelőző hatása van.
  • Csökkenti a kortizol stresszhormont, így edzést követően nyugalom, jobb közérzet és csökkent éhségérzet figyelhető meg.
  • Jótékony hormonok szabadulnak fel: tesztoszteron, ösztrogén és növekedési hormon nagyobb mennyiségben választódik ki, melynek következtében megkönnyíti a csontokban a Ca+ beépülési folyamatot, így ez az edzésmódszer megoldás a csontsűrűségben szenvedőknek is.
  • Zsírsejtekben stimulálja a lipolízist, így csökken a test zsírszintje.
  • Ízületkímélő edzésmódszer

Mikor ajánlott a vibrotréning

  • csontritkulás megelőzésére és korlátozása
  • magas vérnyomás esetén, mivel az edzés során nem emelkedik a pulzus
  • sérülés vagy műtéti beavatkozás után gyorsabb rehabilitációs folyamat érhető el
  • -inkontinencia megelőzésére, gátizmok megerősítésére
  • egyensúly fejlesztésére
  • narancsbőr ellen
  • rossz perifériás keringés okozta ödéma és a lábszár fájdalom esetén
  • fogyásra
  • tartóizmok megerősítésére
  • sérülés utáni gyors rehabilitációra
  • petyhüdt izmok erejének gyors visszaszerzésére

Kiknek ajánljuk a vibrotréninget

  • Akik sok ülő munkát végeznek és nincs elég idejük elmenni fitness terembe, ami legalább 2 órájukat veszi igénybe. Ezzel az edzésmódszerrel elegendő 30 perc és tetőtől átmozgatjuk az illetőt.

  • Akik stresszes munkát végeznekű

  • Túlsúlyban szenvedőknek, akik szégyelnek egy csoportos órán részt venni, illetve kerülni szeretnék a zsúfolt termeket

  • Csontritkulásban szenvedőknek

  • Parkinson kórosoknak

  • Sclerosis multiplexben szenvedőknek

  • Akik szeretik, hogy csak velük foglalkoznak az edzés ideje alatt

  • Átlag emberektől nemtől és kortól független bárkinek, a hobby sportolokon keresztűl az élsportolokig

  • Akik rövid idő alatt szeretnének tartós eredményt elérni


Amennyiben felkeltette érdeklődését szolgáltatásunk, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Adjon egy esélyt orvosainknak, munkatársainknak, hogy segíthessenek.Egyeztessen időpontot!

Aktuális akciók

VALENTIN-NAPI AKCIÓ! Február 15-ig egy különleges akció keretében tudja megvenni teljestest-hidegterápiás bérletünket!

Hermina
Hidegterápiás Központ

Cím: XIV. kerület, 1145 Budapest, Varsó utca 21.
Nyitvatartás: H-P: 8:00-20:00. (előzetes bejelentkezés szükséges)
Megközelítés: Bosnyák Tér megálló felől gyalog 500 méter 77E107133233239110112 362A69
Tisza István Tér megálló felől gyalog 300 méter 7107110112133233239 82
Kerékgyártó utca megálló felől gyalog 300 méter 32 3
Telepes utca megálló felől gyalog 400 méter 124125277
Parkolás közterületen: A környék nem fizető övezet, a parkolás minden környékbeli utcában ingyenes.
Szép-kártya
elfogadóhely
 
Terápiás központunk
szerződött egészségügyi szolgáltató partnere
a következő egészségpénztáraknak: